Vrijdag 30 mei - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monique Rijthoven - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 mei - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monique Rijthoven - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 mei

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag 30 mei 22.45 uur:
Onze eerste echte hele dag in New York was werkelijk geweldig!!! In ieder geval lekker geslapen vannacht en wekkertje strak om half zeven! Hé, we hebben vakantie hoor.... nou, daar hebben we hier in New York ff geen tijd voor. Na het ontbijtje de New York passen opgehaald die we er dus nu, na één dag al uit hebben! Toen de metro naar het Empire State Building wat eigenlijk voor morgen op de planning stond, maar het was mooi, helder weer dus dan maar gewoon gelijk doen! Nou, dat is echt heel mooi daar op de tweeëntachtigste verdieping; wat een uitzicht! Daarna in hetzelfde gebouw The New York Sky Ride waar je dus eerst het één en ander over New York vertelt wordt en waarna je vanuit een simulator naar een film kijkt die een vlucht boven de stad nabootst en waarin allerlei dingen mee gebeuren; echt grappig! Vervolgens pakten we de metro om richting Pier 79 te gaan maar toen we uitstapten stonden we ineens voor Madison Square Garden; waar we een anderhalf uur durende tour hebben gehad. Leuk om te zien dat hier zoveel beroemde artiesten, waaronder zelfs Elvis nog, concerten hebben gegeven en wat natuurlijk de thuishaven is van basketbalteam The New York Knicks en ijshockeyteam The New York Rangers! Na afloop toch maar richting Pier 79 at 12th Av. 39th Street om met de watertaxi naar het 9/11 Tribute Center te gaan. En dan ineens heb je een probleem omdat je ff geen reet van die Avenue's, Streets, Uptown, Downtown en het metrostelsel (hadden op dat moment ook nog geen metroplattegrond...) begrijpt.... ha ha maar we zijn er nu helemaal uit hoor. Dan eerst maar ff wat eten en ja hoor, Joop een lekkere hamburger en ik heb het maar bij een tonijnsalade gehouden waar ik bijna de dievenmoord in stak! Maar goed, ineens bedachten we ons dat het wel handig was om eerst alvast tickets te halen voor de 2 uur durende Harbour Light Cruise die we morgenavond wilde gaan doen... maar waarom wachten als het vandaag kan? Om de tijd tot half zeven op te vullen hebben we de 90 minuten durende tour met de New York Watertaxi gedaan waarmee je dus o.a. langs het Statue of Liberty vaart, naar de Brooklyn Bridge en een heel mooi zicht op de skyline hebt. En meiden, weet je wat er op een gegeven moment door de speakers klonk..... "Alicia Keys met New York" dus dat was ff een kippenvel momentje hoor! De Harbour Light Cruise om 19.00 voer dus bijna dezelfde route maar ging alleen verder en met als klap op de vuurpijl de ondergaande zo'n en het ontsteken van alle verlichting in de stad! Nou, dan weet je dus echt niet wat je ziet; wat een geweldig gezicht zeg! Toen zijn we naar het hotel gelopen omdat we dus echt niet meer konden pfffff. Maar wat een toffe eerste dag! Ga nu de wekker zetten..... op half zeven....

• 31 Mei 2014 - 08:32

Jolanda En Afke:

Hoi,

Jullie zijn niet goed!! Half 7????
    Nu nog lekker 2 volle dagen New York. Enjoy

• 31 Mei 2014 - 18:00

Shirley:

Hallo lieve buurtjes,

Ik heb genoten van jullie eerste verhaal! Jullie hebben een productieve eerste dag gehad haha! Geniet er lekker van en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs Shirley

• 02 Juni 2014 - 10:38

Karin:

Hoiiiiiiiii, wat tof allemaal zeg!!!! Zie jullie helemaal lopen daar.
    Dan wil je toch niet meer naar huis! Geniet volop; jullie hebben nog een paar weken voor de boeg!

Doei, Karin X

• 05 Juni 2014 - 07:29

Monique Van Rijthoven:

Hey meiden, zie nu pas dat ik zelf ook weer kan reageren op jullie reacties ha ha! En Kaar, idd we willen voorlopig idd ook niet naar huis maar gelukkig hebben we nu nog ruim drie weken voor de boeg en begint morgen onze camperrondreis!
    Leuk dat jullie ons volgen!

Liefs, Joop en Monique