Zaterdag 31 mei, zondag 1 en maandag 2 juni - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Monique Rijthoven - WaarBenJij.nu Zaterdag 31 mei, zondag 1 en maandag 2 juni - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Monique Rijthoven - WaarBenJij.nu

Zaterdag 31 mei, zondag 1 en maandag 2 juni

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Maandag 02 juni 16.54 uur:
Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben, zitten we op vlucht DL415 onderweg naar San Francisco. Maar kan het natuurlijk pas plaatsen als ik weer internetverbinding heb.
Zaterdag en gisteren is het er echt niet van gekomen om te schrijven omdat we een zogezegd nogal druk programma hadden en s'avonds dus helemaal totall loss naar ons bedje gingen.... Maar ja, als je hier dan eindelijk bent, moet je er ook echt alles uit halen wat er in zit vinden wij!
En dat hebben we gedaan hoor; zaterdagochtend weer vroeg opgestaan en met de metro eerst maar even naar The Cathedral of St. John the Divine, vervolgens naar The American Museum of Natural History waar de film "Night at the Museum" met Ben Stiller is opgenomen. Niet alles daar trok onze interesse maar vooral het deel waar opgezette dieren achter glas in een echt nagebootste leefomgeving te zien waren was geweldig mooi! Weer buiten gaf onze maag het teken dat het nu wel weer even tijd was om iets te eten en te drinken anders zouden we dat zo weer vergeten.... Okay, wat nu? Want die New York City Pass is toch wel geweldig hoor; je kunt er zoveel dingen mee doen of bekijken dat het gewoon moeilijk wordt om keuzes te maken in deze drie volle en één halve dag! Een tour door het Yankee Stadium leek Joop geweldig en ik vind dat soort dingen ook altijd wel leuk dus op naar de Bronx, Uptown New York. Wat een drukte en wat een hoop politie rond dat stadion zeg maar jammer, de rondleiding was vandaag niet werd er gezegd, morgen weer..... Pfffffff, maar wat is dat gejuich nou ineens? Bleek dat de New York Yankees net begonnen waren aan hun thuiswedstrijd tegen de Minesota Twins en wat denk je; waren er ook nog kaarten te koop! Tja, zeg het maar....., niet zo moeilijk geloof ik; kaarten kopen, New York Yankees cap op en gaan! Dit was echt geweldig; dat juichen, de hele tijd van die lekkere meegalmnummers door dat stadion en tijdens de wissels dat publiek wat er door de camera's tussenuit gepikt wordt en dan gaat zwaaien of gek doen op een mega groot scherm; wat een sfeer en dan winnen ze nog ook! Dat maak je toch maar één keer in je leven mee, wat een mazzelpikken zijn wij ha ha! Nou, terug naar Midtown om om 18.00 uur bij Blazing Saddles fietsen te huren en op naar de Brooklyn Bridge. Hopelijk zijn we nog op tijd om op de Brooklyn Heights Promenade de zonsondergang mee te maken maar helaas.... was toch nog net ff een tikkie te hoog gegrepen omdat we eerst de brug ook nog over moesten. Maar een zicht op de skyline wanneer de zon net onder is, is ook prachtig en de brug zelf trouwens ook! Daarna door Chinatown gefietst en in Little Italy gegeten, dat hadden we wel ff nodig om weer terug naar ons hotel te fietsen.... Uiteindelijk rond één uur s'nachts thuis van weer een hele leuke dag!
Zondagochtend eerst op de fiets naar 9/11 Memorial dus weer dat hele stuk naar Downtown Manhattan maar als het zonnetje schijnt is dat helemaal niet erg! Wat is dat indrukwekkend zeg die twee memorials met dat water en die duizenden namen op de randen en het nabestaanden museum. Je wordt daar gewoon een beetje emotioneel van als je bedenk wat die mensen toen hebben meegemaakt en wat dit voor de nabestaanden nog steeds betekend! En dan loop je daar ook gewoon in die straten waar toen al die stofwolken doorheen gingen en mensen op de vlucht waren; bah! Wij waren er daarna gewoon een beetje stil van. Tijd voor een Starbucks en vervolgens door het Financial District, Chinatown, Little Italy en Soho richting Central Parc. Daar hebben we dat hele park dus in de rondte gefietst en Strawberry Fields, het gedenkteken van John Lennon, bezocht en ja, dan kun je niet anders dan na afloop een sandwich kopen met wat te drinken en dan een plekje op het gras tussen duizend anderen te zoeken met uitzicht op de wolkenkrabbers. Ja, dat is nou echt zoiets wat ik moest meemaken ha ha!
Maar ehhhhh, niet te lang want we moeten de fietsen terug gaan brengen, nog naar Madamme Taussaud, naar de Top of the Rocks, eten bij Thank God It's Friday en een cocktail drinken in de 230th Rooftopbar. Eerste drie wel gedaan maar die Rooftopbar kon onze rug op.... Enige minpuntje van deze dag is dat we op de Top of the Rocks wel op tijd aanwezig waren maar net te laat naar boven mochten om de zonsondergang te kunnen zien... maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk nog steeds een schitterend gezicht is hoe New York z'n lichtjes ontsteekt! Andere minpuntje.....: zadelpijn!
Echt heeeeeeerlijk geslapen, ff ontbijten en naar 5th. Avenue alle mooie en dure winkels bekijken. Ik had een tip gekregen echt even bij de Apple Store en FAO Schwarz, een mega grote speelgoedzaak naar binnen te gaan. We kwamen net voordat deze laatste open ging aan en dat was zo lachen; er stonden nog meer mensen te wachten en toen ze de deuren opendeden stonden er zo'n neger in zo'n leuk pakkie samen met alle medewerkers van de zaak in een soort haag ons allen welkom te zingen en te klappen whaaaahhhh. Moeten ze bij Dirk van den Broek ook gaan doen, is leuk! Toen langs St. Patricks Cathedral die jammergenoeg in de stijgers stond en vervolgens naar het Grand Central Station wat een immens gebouw is met schitterende plafonds, ornamenten en kroonluchters en Schiedam Centraal past daar denk ik zo'n 10 keer in! Nu nog snel even naar de M&M-store want daar waren we nog niet binnen geweest! Lopen we op Times Square zegt Joop "Kijk nou, daar staat de Naked Cowboy!" Echt lachen dus ehhhh fotootje!! En toen snel de koffers opgepikt en richting JFK dus zeg maar dag met je handje tegen New York!! Maar hier komen we zeker nog eens terug!
Ik heb intussen een film zitten kijken en het is nu 20.30 uur. We hadden om 16.00 uur moeten vertrekken en om 19.51 uur aan moeten komen maar wegens drukte in het luchtruim moesten we omvliegen en komen we pas rond 23.00 uur aan.... dus ben benieuwd hoe laat we in ons hotel zijn! Anyway, San Francisco here we come!

• 03 Juni 2014 - 18:05

Jolanda En Afke:

Hey,

Wat hebben jullie een hoop gedaan en meegemaakt in die paar dagen.
    Jullie hebben er in ieder geval alles uitgehaald.
    Heel leuk om te lezen en zo jullie ervaringen een beetje te delen.
    Heel veel plezier in San Francisco.
    Kusssssss

• 03 Juni 2014 - 20:16

De Waagies:

Hallo schatten, zo jullie hebben een hoop gedaan in die paar dagen!!! Ik snap dat je zadelpijn heb! Nu lekker in San francisco.... Vond t erg leuk om ff te face timen... Veel plezier nog daar... Xxx van ons