Verslag van donderdag 5 t/m zondag 8 juni - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Monique Rijthoven - WaarBenJij.nu Verslag van donderdag 5 t/m zondag 8 juni - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Monique Rijthoven - WaarBenJij.nu

Verslag van donderdag 5 t/m zondag 8 juni

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bishop

Zaterdag 7 juni 21.54 uur:
Nou, even geen gelegenheid gehad om te schrijven hoor dus nu maar een verslag van de afgelopen drie dagen. En wat denk je dat we zagen toen we donderdagochtend met onze koffers vanuit het Beresford Hotel naar metrostation Powellstation liepen. Ja hoor, de Cable Cars! En toen liepen wij natuurlijk ieder met een 23 kilo zware koffer en een 10 kilo zware trolley in onze handen dus niet echt handig om even op de Cable Car te springen..... gelukkig hadden we bij het eindstation toch nog ff gelegenheid om foto's te maken daarna snel de metro in naar station Hayward South waar een shuttlebus van Roadbear ons om 11.00 uur oppikte. Nou, daar stond tie dan, onze camper; maar een paar maandjes oud dus super mooi maar groooooot! Uitleg gekregen en zo snel mogelijk naar de supermarkt waar we de eerste inkopen hebben gedaan. En ook die supermarkt was grooooot en alles in abnormale proporties. Nu richting Yosemite Parc, kijken hoe ver we komen. Joop was snel gewend aan het rijden dus dat ging goed. Na een paar uurtjes kwamen net voor de ingang van het Parc, in het plaatsje Groveland een gezellige full-hookup (aansluiting op water, elektriciteit en afvoer) camping tegen. Wat een lekker sfeertje zeg zo lekker ff voor je campertje zitten. Maar zo lekker was het nou ook weer niet want Joop was nog steeds niet echt beter en bij mij gaat het nu allemaal beginnen, gelukkig geen koorts maar wel pijn in m'n keel, niesen en hoofdpijn, en op het moment dat ik dit nu vanuit m'n bedje lig te schrijven lijkt het wel of ik een zware hooikoortsaanval heb want het water loopt uit m'n neus en ik ben maar aan het niezen; daar wordt je toch gek van! Is deze vakantie ons niet gegund ofzo? We hebben het hartstikke leuk hoor, alleen voelen we ons redelijk klote en da's jammer! Okey, vrijdagochtend rond een uurtje of negen vertrokken en het eerste mooie uitkijkpunt "Tunnelview" was een feit; en toen waren we eigenlijk verkeerd gereden maar daardoor eigenlijk al redelijk in de buurt van de Mariposa Grove waar mega grote Sequoia's groeien dus dat hebben we toch maar even mee gepakt en het was zeker de moeite waard! Toen aan de zuidelijke kant het Parc weer uit omdat er in het Parc geen mogelijkheden waren om te overnachten. Dus net daarbuiten een RV-parc gevonden; niet super de luxe want aan een doorgaande weg maar we kwamen er alleen maar om te slapen! Voor het eerst ff koken dan maar; kipfilet, Italiaanse salade en een soort gebakken aardappelkruimel en weer eens een lekker stukje fruit als toetje! Vannacht wat beter geslapen alleen werd ik rond een uurtje of vijf badend in het zweet wakker; was niet de warmte dus of de griep, of de overgang.... Vanochtend lekker vroeg opgestaan en om tien voor half acht al in de auto richting Glacier Point; echt een super mooi en hoog uitzichtpunt waar je de meest bekende bergtoppen ziet. Op onze weg richting Yosemite Valley reden we langs de Merced River waar je iedere keer snelstromende gedeeltes hebt met rotsen in het water; en wat is er nou niet leuker dan op zo'n rots te lunchen?Daarna dus een wandeling naar de Lower Yosemite Fall; een mooie waterval. Op de terugweg naar de camper hebben we maar even wat gegeten en blij toe, want we waren nog lang niet bij een overnachtingsplek..... maar dat wisten we toen nog niet! Ga nu stoppen want m'n luiken vallen dicht....

Zondag 8 juni 21.30 uur; vervolg van gisteren:
De pest bij ons is dat we overal stoppen waar we het mooi vinden; is een voordeel maar kan ook een nadeel zijn! Op een gegeven moment reden we in de vallei dus langs een meertje met een soort zandbedden waar je door het water naar toe kon lopen. Dus korte broek tot kruis opgerold en gaan; best koud en in het midden een aardige stroming en bleven maar net droog maar lekker even gaan zitten en genieten van de prachtige omgeving! Nu moesten we echt verder richting de Tioga-Pass en dan maar hopen dat we een RV-Campground tegen komen. We begonnen onze rit nog in het zonnetje maar langzaam aan ging deze ons echt verlaten en we waren voorlopig nog niet bij het plaatsje Lee Vining aan het Mono Lake..... en we werden steeds minder spraakzaam.... Een half uurtje voor Lee Vining en pikkedonker zagen we ineens een Wildcamp, dus hoppekee neerzetten dat ding! En beroerd dat ik me voelde; alles deed me pijn, had een hoofd dat op klappen stond, hoestte de longen uit m'n lichaam en had het gevoel of ik zwaar hooikoorts had hier en ook Joop is nog steeds niet lekker; we worden er nu dus gewoon een beetje chagrijnig van hè want waarom juist nu!! En schijterd die ik ben... hoor ik ineens weer mannen naast onze camper praten; "oh jee, die gaan inbreken" dacht ik en ik zag de krantenkoppen al...... Joop wakker gemaakt, die doet gelijk het gordijntje omhoog en zegt "Monique, die mannen zitten gewoon op een kaart te kijken om hun route te bepalen, paniekzaaier die je bent"! Whaaaah, okey! Na weer een waardeloze nacht vanochtend rond een uurtje of negen richting Lee Vining waar we eigenlijk een spookstadje iets ten noorden daarvan wilden bezoeken maar de weg daarnaar toe was niet echt RV-vriendelijk dus door richting Death Valley maar eerst natuurlijk even flink inkopen doen bij een grote supermarkt. De weg richting Death Valley was echt heel uitgestrekt en we besloten om in Bishop te overnachten waar we om een uur of vier aankwamen bij het Highlands RV-Park met alles erop en eraan. Staat er een heel erg aardig Amerikaans stel naast ons; Mike (74 jaar) en Betty (76 jaar) met een mega grote pick-up met daarachter een mega grote caravan ha ha, niet te geloven joh! Toen ik op een gegeven moment vroeg of zij een winkeltje wisten waar ik waspoeder, en nog wat dingetjes die ik vergeten was, kon halen bood Mike meteen aan dat Betty wel even met me zou rijden omdat het veel te ver was! Wilde het eigenlijk afslaan maar ze wilden het echt dus ik met Betty naar de supermarkt en Joop met Mike wat drinken voor onze camper; da's toch grappig! En later kwamen ze weer met een stukje apfelstrudel voor ons aan als toetje na onze heerlijke aardappels, boontjes en een karbonade prak! Net ff wasje gedaan en nu aan de koffie om daarna snel de koffer in te duiken want we willen morgen heel vroeg richting Scotty's Castle!
Hè hè, ik ben weer bij......